11 sierpnia 2021

Ile kosztuje SEO?

Przeszukujesz strony internetowe firm SEO. Na żadnej nie znajdujesz odpowiedzi na poszukiwane pytanie: ile to kosztuje? Ta sytuacja nie dziwi nikogo z branży. Pytanie o cenę w przypadku pozycjonowania zależy od… oczekiwań klienta. Cena usługi to suma tego, co chcesz osiągnąć dzięki pozycjonowaniu, ale nie tylko. W tym artykule wymienię najważniejsze czynniki, które wpływają na koszty związane z SEO.

Branża

W jakiej branży działasz? Odpowiedź na to pytanie to zaledwie wstęp do poszukiwań, które rozpocznie specjalista od SEO. Gdy weźmie na warsztat Twoją witrynę internetową, dokładnie zbada konkurencję. Prześledzi intensywność i skuteczność jej działań marketingowych. Od odpowiedzi, które uzyska, zależeć będzie cena usługi pozycjonowania. Czego się spodziewać? Istnieją branże, w których konkurencja jest bardzo liczna, jak np. kredyty. Poza wielkimi organizacjami, kredytami zajmują się eksperci finansowi, doradcy i multiagencje. Możliwości finansowe każdego z nich są naprawdę różne. Wiadomo, że mniejsze firmy operują skromniejszym budżetem niż ogromne instytucje. Tak duża konkurencja sprawia, że pozycjonowanie staje się bardzo trudne, ale nie niemożliwe. W tej sytuacji dobrze przemyśl strategię działania.

Inna sytuacja ma miejsce w środowisku firm wykonujących zdjęcia ślubne. Konkurencja jest wprawdzie liczna, ale budżety zazwyczaj niewielkie. Dlatego pozycjonowanie w tym przypadku będzie skuteczniejsze i dużo prostsze. Odczujesz to również po cenie.

Zasięg

Cena pozycjonowania zależy także od zasięgu działania. Specjalista od pozycjonowania dokładnie wsłucha się w Twoje oczekiwania. Dowie się czy jesteś przedsiębiorcą działającym lokalnie, ogólnokrajowo czy może z aspiracjami globalnymi. W miarę apetytu, cena rośnie. Spodziewaj się, że im szerszy zasięg osiągasz (lub chcesz osiągnąć), tym większego budżetu na SEO potrzebujesz. Cena za usługę rośnie proporcjonalnie. Mniej zapłacisz za pozycjonowanie strony w mieście średniej wielkości niż za te same działania w największych polskich miastach lub za granicami kraju.

Podział zadań

Zamawiasz usługę kompleksową czy samo pozycjonowanie? A w czym tkwi różnica? Oczywiście w cenie. Specjalista od SEO zajmuje się pozycjonowaniem Twojej witryny, do czego potrzebne są dobre treści. W tej sytuacji masz trzy wyjścia: tworzysz teksty samodzielnie, zlecasz to copywriterowi lub zdajesz się na doświadczenie prowadzącego Cię specjalisty. Każdy z wariantów oznacza inny koszt. Delegując zadanie specjalistom, bądź pewien, że efekty zauważysz szybciej. Jest coś, co z pewnością oszczędzisz: czas.

Stopień trudności fraz

Twoja konkurencja wpływa na jeszcze jeden czynnik. To od niej zależy stopień trudności fraz kluczowych. Jeśli posiadasz firmę o zasięgu lokalnym, z ograniczonym budżetem, najlepszą opcją będzie wybranie fraz typu long tail lub fraz lokalnych. To rozwiązanie polecam z trzech powodów. Jest tańsze, bardziej precyzyjne i skuteczniejsze.

Ponownie wrócę do branży kredytowej. Nie wypromujesz swojej firmy na frazę kredyt hipoteczny lub kredyt hipoteczny Warszawa z niskim budżetem. Ze względu na liczną konkurencję, frazy te są oblegane. Dlatego stopień trudności w ich promowaniu wzrasta. Pociąga to za sobą koszty. Jeżeli oczekujesz skuteczności, licz się z tym, że cena wzrośnie.

Widełki cenowe

Czy w pozycjonowaniu istnieje pojęcie widełków cenowych? Tak. Jeżeli mówimy o skutecznym pozycjonowaniu, to koszt takiej usługi zaczyna się od 1000 złotych miesięcznie. Czy można taniej? Oczywiście, że tak. Ale nie licz na to, że niska cena uczyni cuda jak w reklamie znanej sieciówki. Na rynku istnieją firmy, które wykonują takie usługi dużo taniej. Jednak nim rozpoczniesz z nimi współpracę, zastanów się czy jakość takich usług będzie dla Ciebie wystarczająca.

Oddzwonimy.
Zostaw nam swój numer.