11 sierpnia 2021

Google AdWord i SEO – plusy i minusy

Podium w sieci to pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Zajmują je firmy, które o to odpowiednio zadbały. Żeby dostać się do pierwszej trójki, sama jakość oferowanych usług to dzisiaj za mało. Sukces osiąga ten, kto potrafi się wyróżnić. Jak to zrobić w Internecie?

Odpowiedź nie jest trudna. Wystarczy skorzystać z pozycjonowania i płatnych reklam, które zawsze pojawiają się tam, gdzie powinny. Dzięki temu wzrastają szanse na zdobycie nowego klienta. Jednak, by odnieść sukces, warto poznać mocne i słabe strony Google AdWords i SEO.

Przemyślany start

Nie odniesiesz triumfu bez odpowiedniego przygotowania. Dlatego przemyśl plan działania. Możesz rozpocząć na własną rękę. Jednak jeżeli masz aspiracje na podium, skorzystaj z wiedzy specjalistów. Nim podejmiesz współpracę, dokładnie sprecyzuj cel swoich działań w sieci. Po tym, gdy oddasz swoją witrynę internetową w ręce fachowca usłyszysz więcej szczegółów. Specjalista sprawdzi lokalizację Twojej strony w przeglądarce Google. Jeżeli nie znajdzie jej na pierwszej stronie wyświetleń, usłyszysz, że nie ma na co czekać. Warto zacząć działać!

By dobrze wystartować, należy przejrzeć frazy kluczowe. Najważniejsze, by wybrać z nich te, które najtrafniej opisują Twoją branżę. W tym celu warto skorzystać z kampanii Google AdWords. To narzędzie ułatwia i przyspiesza selekcję. Dzięki temu oszczędza Twój czas. Otrzymujesz właściwe słowa-klucze, na których oprzesz pozycjonowanie. Jednak na tym nie koniec. Warto pójść o krok dalej. Zacznij monitorować wyniki swoich działań. W raportach, które otrzymasz od Google, znajdziesz odpowiedzi, co warto poprawić. Przyjrzymy się każdem z wymienionych tu narzędzi z osobna.

Google AdWords

Zacznijmy od plusów tego rozwiązania. Google AdWords daje przewagę. To narzędzie, dzięki któremu szybko i skutecznie trafisz do wybranej grupy docelowej. Twoja reklama dotrze do osób zainteresowanych produktem lub usługą. Dzięki temu zwiększysz swoje szanse na sprzedaż. Dzieli Cię od tego… jeden klik. Każde kliknięcie oznacza dla Ciebie koszt. Ogromnym plusem tej kampanii jest kontrola. Nie zaskoczą Cię w niej żadne dodatkowe opłaty. Kampania będzie realizowana zgodnie z budżetem, który na to przeznaczysz. Jednak pamiętaj, że wyczerpanie środków na reklamę, wstrzymuje jej widoczność.

Kolejną zaletą kampanii prowadzonej w Google AdWords są raporty. Żeby mieć do nich dostęp, wystarczy się zalogować. Dzięki temu w każdej chwili sprawdzisz postępy kampanii. Kolejną mocną stroną tego rozwiązania jest tak zwany remarketing. Kampania ułatwia zapamiętywanie wyborów Twojego potencjalnego klienta. Dlatego jeżeli odwiedził stronę internetową danej firmy, będzie zachęcany, by do niej powrócić.

Czas przyjrzeć się słabym stronom Google AdWords. Kampania sporo kosztuje. Koszt pojedynczego kliknięcia to nawet 5 złotych. Jeżeli jesteś w stanie wyłożyć na tego typu promocję w sieci kilkadziesiąt tysięcy złotych, koszty nieco spadną. W dodatku płatne reklamy są nachalne, co nie wzbudza zaufania. Internauci starają się ich unikać.

SEO

Pozycjonowanie to szereg działań, które ułatwia zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google. Cel SEO to zdobycie lepszej widoczności w sieci. Podstawową zaletą tego rozwiązania jest brak dodatkowych opłat za kliknięcie. Jednak nim osiągniesz zamierzone cele, minie sporo czasu. Żaden specjalista od pozycjonowania nie da Ci gwarancji, że Twoja strona internetowa znajdzie się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce. Dlaczego tak się dzieje? Google od lat strzeże tajemnicy skutecznego pozycjonowania. Posługuje się algorytmami, których skutecznie pilnuje. Z informacji, które udostępnia, specjaliści są w stanie wyłuskać cenne wskazówki. Jednak nikt nie posiada złotego środka na wywindowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jedyny klucz to systematyczność. Regularne i przemyślane działania sprawią, że zobaczysz efekty. Jednak kiedy się to stanie zależy od wielu innych czynników. Pisaliśmy o tym tu: https://gosem.pl/pl/blog/6-seo-i-czas-oczekiwania-na-wyniki

Drobiazgowość to zaleta

Popularność Google AdWords i SEO rośnie. To jeden z dowodów na to, że marketing sieciowy działa. Jednak, żeby tak się stało, warto wyposażyć się w jedną cechę: drobiazgowość. Kampania przeprowadzona z dbałością o każdy szczegół to najskuteczniejszy sposób na sukces, który znamy. Dlaczego go zdradzamy? Bo z naszego doświadczenia wynika, że to rada, którą warto wdrożyć. Dodaj do tego systematyczność i sumienność, a w końcu zauważysz oczekiwane efekty. Rozwiązania przyciągną nowych klientów i pomogą utrzymać dotychczasowych.

Oddzwonimy.
Zostaw nam swój numer.